במי במה, מטפלת הרפואה ההומאופתית?

הרפואה ההומאופתית מטפלת במגוון רב של בעיות בכל התחומים בהם קיימת הפרעה: פיזית, רגשית, וקוגניטיבית..

הטיפול עונה על מצבים כרוניים, בהם המטופלים סובלים לאורך זמן מהפרעה או בעיה מסוימת.
כמו כן, הטיפול עונה על מצבים בהם מתרחשת התפרצות אקוטית של המצב הכרוני.
לדוגמה:
לאורך שנים מטופלת סובלת מהרפס.
תקופות יש "שקט" במצבה, ובזמנים מסוימים עולות התפרצויות של הבעיה. הטיפול ייתן מענה מידי בזמן ההתפרצות, אך המשכו של הטיפול יביא לידי שיפור במצב הכרוני: הטווחים בין ההתפרצויות ילכו ויצטמצמו, עוצמת ההתקפים תרד, כול זאת עד לרמת בריאות מיטבית.
דוגמה נוספת:
מטופלת עם נטייה לדלקות בשלפוחית השתן עם נטילת התרופה ההומאופתית בזמן התפרצות, הדלקת תעבור, בהמשך הטיפול, טווח הזמנים בין התפרצויות הדלקת יקטן עד למצב שלרוב לא תהיה חזרה נוספת.

ההומאופתיה מטפלת בכול הגילים, מינקות ועד שיבה.

היא נותנת מענה מצוין לתינוקות וילדים בגילאי גן ובית ספר, אשר בתקופה זו של חייהם נמצאים כול הזמן בתנאים של שינוי: מעברים מבית לגן, מגן זה לאחר, החלפת סביבה ועוד.

בתקופה זו הילדים נאלצים להסתגל תכופות למצבים משתנים כשהם עדיין בשלבים מוקדמים של חייהם, עם מערכות שנמצאות רק בשלבי התפתחות ראשוניים: מערכת חיסון שעדין לא הבשילה, חוסר או קושי לביטוי מילולי ועוד…

הטיפול ההומאופתי המלווה תקופה זו, עוזר להם בחיזוק וויסות של מנגנוני הריפוי וביכולת התמודדות טובה יותר במצבים פיזיים: מחלות וירליות,
דלקות אוזניים ,דלקות גרון ועוד…

ההומאופתיה עוזרת גם במצבים כרוניים כמו בקשיי נשימה , אסתמה, בעיות עור ועוד… 

 תינוקות או ילדים שנעזרים עם הפורמולה ההומאופתית ממעטים לקבל אינהלציות וסטרואידים, ולרוב ההחלמה ממצבים אלו טובה מאוד בעזרת הטיפול ההומאופתי.

הרפואה ההומאופתית עוזרת גם במצבים נפשיים.
אצל תינוקות וילדים: חרדת נטישה, קנאה חזקה כשנולד אח, פחדים שעולים בעיקר בלילה, פחד ללכת למסגרת של גן, והרשימה ארוכה…
אצל בוגרים ומבוגרים, כמו דיכאון, חרדות, אי שקט ולחץ.

הטיפול ההומאופתי נותן מענה גם לאנשים בוגרים ומבוגרים שסובלים לאורך זמן מבעיות כרוניות , נוטלים תרופות כימיות לאורך שנים, לעיתים נעזרים,  לפעמים חלקית ולפעמים עדיין מחפשים טיפול שיעזור להם.
כמו:  בעיות עור, לעיתים קשות כמו פסוריאזיס , ליכן , אטופיק דרמטיטיס שהמענה להן ברפואה הקונבנציונלית מאוד מוגבל ולפעמים כמעט שאינו עוזר, כמו מיגרנות , סכרת ,לחץ דם ,בהם האנשים נוטלים תרופות על בסיס קבוע.

במחלות כרוניות כגון: לחץ דם גבוה, סכרת ועוד, מחלות בהן אנשים נוטלים תרופות על בסיס קבוע, הטיפול ההומאופתי יינתן במקביל לתרופות הכימיות. 

הטיפול ההומאופתי נותן מענה מצוין גם למצבים שכיחים אחרים שמטופלים מתקשים למצוא פתרון ועזרה, כמו פיברומיאלגיה, כאבים כרוניים קשים ובלתי מוסברים.

אפשר לסכם ולומר שהטיפול ההומאופתי עוזר בטווח גדול מאוד של בעיות וקשיים ,
כאשר האדם יוצא ממרכז בריאותו וממצב של איזון טוב ובעזרת טיפול מותאם אישית יוכל לחזור למצב של בריאות מיטבית .

לפרטים נוספים

נגישות